Friday, June 11, 2010

FALSAFAH YANG AKU PEGANG DI DALAM HIDUP

Salam, lamanyer aku tak menulis dalam blog ni.. Sibuk sangat lately ni..

Kali ni aku nak tulis tentang falsafah yang aku pegang dalam hidup dan selalunya jadi sumber kekuatan dalam pekerjaan dan kehidupan aku..

1. "What goes around will comes around"
2. "Semua masalah yang aku hadapi dalam hidup ni bukanlah masalah bagi aku, tapi cabaran dan halangan yang mesti aku hadapi.. bukan lari"
3. "Semua masalah yang Allah beri tu mesti ada penyelesaiannya"
4. "Setiap kejadian yang Allah beri pada kita mesti ada sebab tersendiri.. bukan secara sengaja.. selalunya Allah nak selamatkan kita atau supaya kita ambil iktibar dari apa yang berlaku"
5. "Jangan mengeluh sebab tak menyelesaikan apa-apa pun"
6. "Kalau kita susah.. ada orang lagi susah dari kita"
7. "Jangan takbur dan bongkak setinggi mana kita pun.. Allah lagi Maha Kaya.. kita ni macam sebesar zarah jer.."
8. "Selalu berfikiran positif dan bersangka baik kepada semua orang sebab itu seumpama cermin.. kalau kita fikir orang negatif, jadi orang akan fikir kita pun sama jugak.. give a good aura then.."

Ada banyak lagi.. tapi yang kat atas ni antara yang selalu aku pegang bila berduka, bersedih, ada masalah.. so it is really good to keep me positive all the times.. selalunya tak lama.. sebab awan mendung tak selalunya tetap.. mesti akan ada angin yang akan tiup awan tu dan ia akan berlalu pergi.. then keluarlah sang matahari...

Love my life!

No comments:

Post a Comment

!-- nuffnang -->